Facebook campagne Uhuru Challenge

De Uhuru Challenge daagt klimmers uit Nederland uit om de Kilimanjaro te beklimmen. Niet alleen voor zichzelf, maar voor het goede doel. Het bestrijden van mensenhandel. Met het geld dat opgehaald wordt kunnen vrouwen en kinderen uit het net van mensenhandel worden gehaald.

Voor deze klim waren dringend extra klimmers nodig. Daarom vroeg Home of Change mij om een Facebook campagne op te zetten om de benodigde klimmers nog voor het verstrijken van de inschrijftermijn binnen te halen.

Aanpak

Op basis van een korte analyse heb ik de doelgroep bepaald en de boodschap/ strategie bepaald. Op basis van die strategie zijn er verschillende acties via Facebook opgezet. Daarbij heb ik ook gebruik gemaakt van andere media, maar de focus lag op Facebook. Via organisch bereik en betaalde advertenties hebben we de doelgroep enthousiast gemaakt. De juiste targeting, de juiste tekst gebruiken. de juiste content creƫren. Op basis van deze acties hebben zich nieuwe klimmers gemeld zodat het team voor de Uhuru Challenge helemaal compleet is!

Ook interessant

Wat vind jij?