Online identiteit met social media marketing. Weerspiegeling.nl

Bouw je online identiteit met social media

Er zijn genoeg ondernemers die mij vragen waarom ze ze social media moeten gebruiken. Er is toch al een website? Of; ze zijn al actief op social media, maar nog zonder concreet resultaat. Social media heeft een grote meerwaarde in je online marketing! Het helpt je te bouwen aan je online identiteit.

Social media zijn enorm belangrijk!

Social media kanalen bieden je een platform om heel eenvoudig in contact te komen met je doelgroep. Bij elk social media kanaal is er zoiets als een nieuwsoverzicht of startpagina. Daar kunnen jouw volgers alle berichten zien. Dus, hoe meer berichten je plaatst, hoe meer je gezien wordt! Als dit relevante en aansprekende content is dan zullen jouw volgers dit ook gaan delen. Met dus nog meer naamsbekendheid als gevolg! Uiteraard is het belangrijk om goed na te denken over wat je deelt, zodat je ook echt relevant bent voor je doelgroep.

Ehm, Twitter dan maar? Of toch Facebook?

Read More

Waarom reageert niemand op mijn content?

Er staat altijd netjes ‘neem contact met mij op’ onder iedere blogpost die je schrijft. Dat is ook logisch. Toch? Iedereen moet haast wel direct enthousiast worden over jouw content!

Of niet? Jouw doelgroep van nu is op zoek naar informatie en vermaak. Het is niet zo dat ze na het lezen van jouw Facebookbericht of het zien van je video direct ineens door de bliksem worden geraakt om met jou aan de slag te gaan. Het is een spel van jezelf laten zien, goed luisteren en verhalen vertellen. Dat heeft even tijd nodig!

Je bent waarschijnlijk enthousiast aan de slag gegaan met een interessant onderwerp. Een goed verhaal, enthousiast gebracht, dat kan niet misgaan! Maar toch, niemand reageert! En niemand neemt contact met je op. Terwijl het er toch staat…

Read More
Is je engels op orde?

Is jouw engels op orde?

Laatst heb ik een man ontmoet die best een belangrijke functie had bij een grote organisatie.
Deze meneer was gevraagd om te speechen tijdens een diner ik bij aanwezig was. De speech zou in het engels zijn. Afgaand op de leeftijd van deze directeur verwachtte ik een vet Nederlands accent. Toen de speech begon werd mijn vermoeden bevestigd; het engels van de gastheer liet best te wensen over. Er kwamen zinsconstructies uit die ik echt alleen kon herleiden tot letterlijke Nederlandse zinnen. Je zou denken dat het een blamage was. Maar nu komt het!

Read More
Hoe maak je een contentkalender?

Hoe maak je een contentkalender?

Een contentkalender is onmisbaar als je effectief wilt zijn met je content marketing activiteiten. Een contentkalender helpt je om de content te plannen die je gaat maken. Het zal je helpen om content op het juiste moment te publiceren en op het juiste kanaal. Zo kun je je producten, evenementen, services en informatie promoten waar jouw doelgroep naar op zoek is.

Het belangrijkste doel voor het maken van een contentkalender is dat iedereen hetzelfde doet, en dezelfde lijn volgt. Voor je blogs, je social media content, en content voor je andere kanalen. Een contentkalender helpt je de lijn te zien in je activiteiten, wat de samenhang is en om resultaten te zien van je acties.

Welke onderwerpen wil je bespreken?

Voordat je een contentkalender gaat maken moet je eerst weten wat de onderwerpen zijn waar je het over gaat hebben. Wat is je niche? Het is belangrijk om dat scherp te hebben, zodat je je daarin kunt onderscheiden.

Wie is je doelgroep?

Dit is een logische stap, maar wel eentje die snel vergeten wordt in de content marketing. Als je je doelgroep scherp hebt weet je precies wat ze willen weten over jouw niche, voordat ze overgaan tot een aankoop of met je in zee willen gaan.

Wat heb je al aan content?

Wat heb je al liggen aan goede content? Check het, update waar nodig en creëer interne links om de aandacht van je doelgroep te richten op mogelijke interessante content waar je doelgroep wat aan heeft.

Maak een lijst met producten en diensten die je wilt promoten

Welke producten en diensten wil je nu promoten? Vanuit die lijst kun je makkelijk vijf tot tien content producties maken, voor elk product of dienst. De contentkalender helpt je daar overzicht in te houden.

Read More

Twee dagen met de ‘Familie van i’

Je weet dat je af en toe leuke dingen moet doen en jezelf moet kietelen. Een cursusje hier, een training daar. Ik was vorige week deelnemer van de Oktober pop up school van de ‘familie van i’, een initiatief van twee dames werkzaam in de online business die anderen weer willen inspireren. Via Twitter vond ik dit initiatief en ik was wel nieuwsgierig wat het precies inhield. Na een klein beetje onderzoek besloot ik me aan te melden voor twee dagen; de storydag (over storytelling) en de ‘dag der verbeelding’ (over zelf beeld maken bij blogs e.d.). En dit vond ik er van!

Dag 1 – de storydag

De storydag (geen storytellingdag, omdat die naam al zoveel valt 😉 bestond uit twee delen; een wat algemener theoretisch deel en een praktisch deel om zelf je verhaal te gaan bedenken. Etienne Kreuzer nam ons mee in de achtergronden van verhalen vertellen. Het bleek dat al vanuit de oudheid de mensen elkaar verhalen vertellen, dat onze hersenen zo zijn ingericht dat ze direct aanslaan op een verhaal. We onthouden dingen beter als ze in verhaalvorm verteld worden! (note to self; ook proberen bij m’n kinderen…) Verhalen vertellen is dus niet alleen heel erg oud, het is dus enorm effectief! Daarna nam hij ons mee in de opbouw en kenmerken van een verhaal. Wat maakt een verhaal een verhaal en welke onderdelen bevat een verhaal?
Storydag familie van i
Mijn story book van de familie van iHeel erg boeiend om deze achtergronden te horen, aangevuld met praktijkervaringen van Etienne zelf. Ik begon echt al warm te lopen na het horen van al deze informatie. Katja (van de familie van i) vertelde daarna over verschillende vormen waarin je storytelling kunt gebruiken. Niet nieuw, maar wel leuk, omdat ik direct allerlei nieuwe ideeën kreeg om hier wat mee te gaan doen in de praktijk!
In de middag gingen we zelf aan de slag; in tweetallen stap voor stap ons verhaal scherp krijgen. Mijn verhaal kreeg steeds meer vorm door de verschillende vragen die Etienne formuleerde. ‘Wat is het gewenste gedrag van mijn doelgroep?’ Dat steeds in gedachten houdende scherpte het verhaal zich verder, was er ruimte voor fictie (lees: aandikken) en werd mijn uiteindelijke verhaal steeds scherper. Het was ook heel erg leuk om de verhalen van de andere deelnemers te horen. Zo pik je weer wat op van elkaar en help je elkaar om verder te komen. Aan het einde van de dag, onder het genot van een hapje en een drankje, mochten we onze verhalen presenteren. Niet iedereen kwam aan de beurt of was al zo ver dat hij of zij echt iets kon vertellen, maar iedereen was wel geïnspireerd geraakt. De verhalen die werden verteld zijn absoluut blijven hangen en hebben ook mij weer geïnspireerd.

Read More

Waarom videomarketing werkt

Videomarketing is eigenlijk het maken van een video en daaraan goede marketing te koppelen. Dus, goede zoekwoorden meegeven, verspreiden via social media met de juiste hashtags.

Door goede zoekwoorden op je videopagina toe te voegen zul je goed gevonden worden door Google en daarmee jouw doelgroep.

Videomarketing is niet ingewikkeld, je hoeft van je video geen Hollywood film van te maken. Als je maar helder hebt wat je doel is en je dan kan het bijna niet mis gaan. Vul je video aan met goede zoekwoorden en je zult het resultaat direct zien! Dat is waarom videomarketing werkt.

Lees dit artikel maar eens in Frankwatching.

Je kunt het nu natuurlijk zelf gaan doen, maar Weerspiegeling kan je helpen om mooie, betaalbare video’s te maken. Video werkt echt, als je het maar goed aanpakt. Laat je niet afschrikken door teveel moeite, want video maken is vooral ook echt heel leuk!

Het geheim van Daft Punk

De afgelopen week werd in De Wereld Draait door uitgebreid aandacht gegeven aan Daft Punk. Een ode aan deze legendarische houseformatie die al zo veel jaren invloed heeft, hits na hits heeft gescoord en nog steeds super relevant is. En ze waren steeds op zoek naar het geheim van Daft Punk.

Het deed me denken aan het feit dat zoveel dingen al zijn verouderd, aan vernieuwing toe zijn, maar dat deze mannen nog steeds superhip zijn. Denk maar aan de monsterhit ‘Get Lucky’, die krijg je nog steeds niet uit je hoofd.

En weet je wat hun geheim is? Deze mannen maken plezier, doen alleen dingen waar ze echt achter staan en maken wereldklasse muziek. Daar kunnen ondernemers een voorbeeld aan nemen. Maak plezier, doe alleen dingen waar je echt achter staat en lever wereldklasse producten of diensten.

 

Pagina 2 van 41234