...maar mijn bedrijf is veel te klein/ saai voor contentmarketing...

Pak je kansen!

Als je je product of dienst wilt gaan promoten, dan is content marketing een van de eerste dingen waar je aan denkt. Negen van de tien potentiële klanten surft eerst op internet om te zoeken. Dan kun je de aandacht trekken met contentmarketing. Contentmarketing is de meest effectieve manier om aandacht te trekken en vast te houden. Maar, nu zul je wellicht denken: “mijn bedrijf is te klein voor content marketing” of: “Wat ik doe is eigenlijk niet zo interessant om met content marketing aan te prijzen”. Contentmarketing voor een klein bedrijf is juist hartstikke interessant! Nou, ik zal je zeggen; met contentmarketing heb je juist een hele grote kans om spannender en aantrekkelijker te zijn dan al je concurrenten!

Contentmarketing doet er toe

Een administratiekantoor, een schilder of een dierenpreparateur zullen twijfelen of de investering in contentmarketing wel zinvol is. Is mijn doelgroep uberhaupt geinteresseerd in de zaken waar wij ons mee bezig houden? Ik denk het wel! Als je interessante, creatieve en opvallende content aanbiedt, dan val je al snel op binnen je vakgebied. Daar moet je je op richten, wat doet de concurrentie en hoe kan ik uit de grijze massa springen?

Wie is je doelgroep?

Als je effectief wilt zijn met contentmarketing moet je weten wie je doelgroep is. Waar zijn ze mee bezig? Welke websites bezoeken ze? Welke zoekwoorden typen ze in bij Google? Het helpt je om je doelgroep duidelijker in beeld te krijgen en de manier waarop je content aanbiedt te finetunen. En, op welke kanalen is je doelgroep actief? Als je dat weet kun je aan de slag met het bedenken, plannen en creëren van waardevolle content.

Wees anders en help je doelgroep

Als je je doelgroep in kaart hebt gebracht ben je er klaar voor om anders te zijn dan je concurrenten. Jouw kennis is een waardevolle bron van informatie. Deel waardevolle adviezen, reik oplossingen aan die de problemen van jouw doelgroep oplossen. Door blogs, online magazines en waardevolle social media updates lok je je doelgroep naar je website. Daar wil je toch uiteindelijk mee scoren! Wedden dat ze dan bij jou aankloppen als ze geïnteresseerd zijn in jouw oplossingen?

Maak ook gebruik van de actualiteit. Wat speelt er in het nieuws waar jij op in kunt spelen? Als je actueel bent en inspeelt op dingen die veel mensen bezig houdt trek je veel mensen aan en maak je steeds meer naam als een expert op jouw vakgebied.

Aandacht

Pak de aandacht van je doelgroep. Jij bent uniek en ook jouw ‘saaie’ product of dient kun je op een andere manier presenteren. Wat dacht je van een video, een animatie of een zelfs een game?

Mensen geven je sneller aandacht als ze zich met je bedrijf of met jouw klanten kunnen identificeren. Laat zien waarom je doet wat je doet, welke visie heb je? En, laat je klanten over je vertellen. Je doelgroep ziet dat je informatie betrouwbaar is omdat het wordt bevestigd door anderen.

Conclusie

Contentmarketing is voor iedereen interessant. Of je nou een klein of groot bedrijf hebt, super sexy of iets minder spannend. Val op tussen je concurrenten, steek je hoofd boven dat maaiveld uit. Met contentmarketing val je gegarandeerd op. Deel, informeer en activeer je doelgroep online met wat jij te bieden hebt. Net als wat ik hier doe.

En nu aan de slag!

Ook interessant

Wat vind jij?