Bouw je online identiteit met social media

Er zijn genoeg ondernemers die mij vragen waarom ze ze social media moeten gebruiken. Er is toch al een website? Of; ze zijn al actief op social media, maar nog zonder concreet resultaat. Social media heeft een grote meerwaarde in je online marketing! Het helpt je te bouwen aan je online identiteit.

Social media zijn enorm belangrijk!

Social media kanalen bieden je een platform om heel eenvoudig in contact te komen met je doelgroep. Bij elk social media kanaal is er zoiets als een nieuwsoverzicht of startpagina. Daar kunnen jouw volgers alle berichten zien. Dus, hoe meer berichten je plaatst, hoe meer je gezien wordt! Als dit relevante en aansprekende content is dan zullen jouw volgers dit ook gaan delen. Met dus nog meer naamsbekendheid als gevolg! Uiteraard is het belangrijk om goed na te denken over wat je deelt, zodat je ook echt relevant bent voor je doelgroep.

Ehm, Twitter dan maar? Of toch Facebook?

Het is verstandig om te onderzoeken bekijken welk social media kanaal het beste bij je bedrijf past omdat elk kanaal weer anders gebruikt wordt en elk kanaal een bepaald publiek trekt. Bedenk wat jouw doelgroep van je wil zien. Wat voor social media kanaal past daarbij? Pinterest en Facebook zijn bijvoorbeeld heel nuttig als je wilt dat je producten echt gezien worden door je doelgroep. Social media is een inspiratiebron voor je doelgroep en je laat direct zien welke toepassingen je product heeft. Twitter is wat zakelijker, wat sneller, daar kun je mensen ‘triggeren’ om door te klikken naar je blog of andere relevante content.

Google vindt het heel interessant als er links naar jouw website worden gemaakt op Social media, dat helpt weer om hoger in de zoekmachineresultaten te komen! Google denkt dat gedeelde informatie waardevol is, dus hoe meer likes en shares, hoe meer Google jou ziet als een expert op jouw vakgebied! Het is dus echt belangrijk om actief te zijn op Social media en dit niet te laten versloffen.

Snelheid

Binnen een paar minuten kun je honderden extra bezoekers op je site krijgen! Hoe dan? Doordat jouw berichten gedeeld worden. Zorg er voor dat op je website ook een deelmogelijkheid bestaat. Zo kunnen jouw bezoekers snel jouw waardevolle informatie delen met al hun vrienden. Iedereen weet zo dat jouw website de moeite van het bezoeken waard is.

Zet Social media strategisch in

Bedenk vooraf welke social media kanalen je wilt inzetten, voor welke doelgroep en hoe je dat wilt doen. Het vullen van je social media kanalen kost een investering. Denk daar over na, maak een plan. Ga geen social media ‘doen’ omdat dat nou eenmaal zo hoort. Je kunt beter vooraf bepalen op welke sites je actief gaat worden, kies één of twee social media kanalen uit waar je mee begint en welk kanaal het beste aansluit bij je doelgroep.

Bouw je online identiteit met social media.

Door actief mee te doen bouw je een soort van ‘online identiteit’. Bezoekers vinden waardevolle informatie en blijven terg komen. Via social media kunnen ze je aanbevelen. Bezoekers leren je kennen en vormen een bepaald beeld over je. Dat is je online identiteit. Die gaat verder dan alleen social media, maar social media zal je helpen om aandacht te krijgen voor jouw bedrijf of product.

Ook interessant

Wat vind jij?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.