Waarom reageert niemand op mijn content?

Er staat altijd netjes ‘neem contact met mij op’ onder iedere blogpost die je schrijft. Dat is ook logisch. Toch? Iedereen moet haast wel direct enthousiast worden over jouw content!

Of niet? Jouw doelgroep van nu is op zoek naar informatie en vermaak. Het is niet zo dat ze na het lezen van jouw Facebookbericht of het zien van je video direct ineens door de bliksem worden geraakt om met jou aan de slag te gaan. Het is een spel van jezelf laten zien, goed luisteren en verhalen vertellen. Dat heeft even tijd nodig!

Je bent waarschijnlijk enthousiast aan de slag gegaan met een interessant onderwerp. Een goed verhaal, enthousiast gebracht, dat kan niet misgaan! Maar toch, niemand reageert! En niemand neemt contact met je op. Terwijl het er toch staat…

Is je content interessant genoeg?

Wat is jouw verhaal, waarom zou ik jouw content uberhaupt moeten bekijken? Kweek interesse, zorg ervoor dat hij of zij moet gaan nadenken over hoe zij dingen aanpakken. Als jouw content top is, dan zul je steeds relevanter worden voor online bezoekers. En dan wordt je gedeeld, dat is uiteraard waar je het voor doet.

Wees eens niet zo dwingend!

Of doe je het liever voor iets anders? Dat mensen direct met jou in zee willen? Dat ze na het lezen of bekijken van jouw content in de gloria zijn over jou? Waarom dwing je mensen om direct met jou contact op te nemen? Dat zou je ook niet doen in een offertegesprek. Dan ben je zelfs al binnen bij een klant, maar je geeft iemand de ruimte om tot een eigen oordeel te komen. Als jij goed bent in wat je doet en je hebt echt iets te vertellen, dan nemen jouw volgers vanzelf contact met je op.

Informatie om er beter van te worden

Het is heel lastig om te horen, maar het online publiek is niet op zoek naar jou, maar naar informatie om er zelf beter van te worden. Mensen willen leren, nieuwe dingen ontdekken. Wees open en creatief. Jouw contentmarketing maakt het verschil in het leven van jouw doelgroep en volgers. Als jij als autoriteit wordt gezien en gedeeld wordt, dan zul je zien dat die klanten je vanzelf weten te vinden.

Ook interessant

Wat vind jij?