Adblocking een bedreiging? Welnee!

Adblocking is geen bedreiging als je aan contentmarketing doet

Adblocking is geen bedreiging als je aan contentmarketing doet

Er is de laatste tijd veel te doen geweest over de adblocker; iedereen kan nu zo’n blocker op zijn laptop en zelf smartphone installeren. Dag advertenties, dag advertentieINKOMSTEN voor adverteerders. Heeft adverteren dan helemaal geen zin meer? Dat zeg ik niet, maar er is een betere, modernere manier om je doelgroep te bereiken; met contentmarketing.

Contentmarketing bereikt je doelgroep wel!
Kijk, online reclame en advertenties plaatsen is redelijk eenvoudig, maar ook inefficient. Waarom zou je nog adverteren als je doelgroep jouw banners, jouw commercials online toch niet meer te zien krijgen?
Doe het anders! Toon je doelgroep dat jij de beste keuze bent. Bewijs het door het geven van goede tips, waardevolle informatie en advies. Zo ben je in de lead en weet je doelgroep je snel te vinden.

Andersom denken
Contentmarketing is andersom denken. Niet gaan lopen schreeuwen met een boodschap die toch niemand meer ziet. Nee, je gaat je doelgroep helpen zelf naar je producten of diensten op zoek te gaan. Ze gaan je vinden via goede hashtags op social media, goede waardevolle informatie op je website en door je video’s. Je biedt meerwaarde en zo kom je bovenin het hoofd van je doelgroep.

Dus, kies niet voor de makkelijkste oplossing. Contentmarketing kost tijd, maar zal je op de lange termijn veel meer gaan opleveren. Gegarandeerd!

Ook interessant

Wat vind jij?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.