Authentiek zijn is bijzonder

De laatste tijd zijn er vaak reclames op televisie en radio van Klaverblad verzekeringen. Kern van het verhaal is; “als je maar lang genoeg gewoon blijft, wordt je vanzelf bijzonder.” Dat is de spijker op z’n kop; daar zijn mensen tegenwoordig naar op zoek. Authentiek zijn is bijzonder!

Authenticiteit is een belangrijke term. Mensen zijn (weer) op zoek naar producten en diensten waar ze zich mee kunnen identificeren. De hele trend om weer groente en vlees van de lokale boer te kopen, lokale producten te verkiezen boven dat wat van ver komt, past daarin. We zoeken weer bedrijven en organisaties die ‘normaal’ doen, die een duidelijk en eerlijk verhaal hebben. Authenticiteit hoeft niet altijd te betekenen ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, nee, het is juist het bijzondere dat je aantrekkelijk maakt. Harley Davidson bijvoorbeeld is ontzettend authentiek, blijft bij zich zelf, maar is niet gewoon. Nee, een Harley koop je niet als je ‘gewoon’ bent, maar sluit wel helemaal aan bij de roep om authentieke merken. Als je consequent bij je verhaal blijft, eerlijk bent en de klant laat zien waar jij voor staat, dan ben je bijzonder omdat je gewoon blijft. En dan val je gewoon bijzonder op!

Ook interessant

Wat vind jij?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.