Een belevenis

Op dit moment ben ik ‘De Beveniseconomie’ aan het lezen, van Pine & Gilmore. Ik ben nog niet zo ver in het boek, maar het heeft me nu al gegrepen. Het boek bespreekt in het begin de verschillende elementen die een belevenis maken. Welke aspecten moet je aan bod laten komen om een belevenis te creeeren? Nu is dat makkelijk(er) voor bedrijven die van nature al meer in de De Beleveniseconomiebelevenishoek zitten, zoals restaurants, pretparken etc, maar ik geloof dat ook bedrijven en organisaties die in de dienstverlening zitten dit kunnen realiseren.

Belevenis

Mijn vraag voor Weerspiegeling is; hoe kan ik van de klantcontacten die ik heb, de brainstorms die ik leid en zelfs de offertes die ik schrijf een belevenis maken? Geloof me, het is makkelijker om een saai A4tje te schrijven als offerte dan een offerte die qua stijl en uitstraling er uit ziet als een eindproduct.
Een van de kernwaarden van Weerspiegeling is het streven naar perfectie. In alles wat Weerspiegeling doet, maakt en bedenkt streef ik naar datgene wat echt mooi en goed is. Geen half werk, nee 200% gegarandeerd!

We verdienen ons geld niet met productie draaien. Het draait om onze klant en de mooie dingen die we maken, niet om hoeveel ferrariā€™s we kunnen kopen. Wij focussen ons op ideeen en storytelling. Een contact , hoe vluchtig ook, met Weerspiegeling moet er een zijn die mensen onthouden. Een ontmoeting, een document een website, een benadering waaruit waardering spreekt en respect voor degene met wie ik dat contact heb. Niet zomaar, nee, om mensen te laten merken dat er echt aandacht en tijd voor ze is.

Tuincentrum

Klinkt zweverig, maar dat is het niet. Als voorbeeld; bij Intratuin, de tuingigant, wordt je standaard vriendelijk begroet door medewerkers. Daar staat soms zelfs iemand bij de ingang die niks anders doet dan mensen welkom heten en eventuele vragen kan beantwoorden! Wat een aandacht! Ook de andere medewerkers zijn vriendelijk, altijd open, en ook nog eens deskundig. De belevenis wordt compleet gemaakt door het fantastische concept, maar de aandacht van de medewerkers is echt.

Dat spreekt me dus zo aan. Daarom ga ik al verder lezend, nadenken over de belevenis van Weerspiegeling. Ik houd je op de hoogte!

Ook interessant

Wat vind jij?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.